Witamina B6 – co jeść, aby zwiększyć jej ilość w organizmie?

Znalezione obrazy dla zapytania witamina b6

Witamina B6 jest witaminą z grupy B, zwaną pirydoksyną. Bierze udział w tworzeniu czerwonych krwinek oraz w metabolizmie aminokwasów. To właśnie ona zaangażowana jest w proces, który przetwarza żywność na energię i w proces wytwarzania serotoniny i norepinefryny – to właśnie one odpowiadają za nasz dobry nastrój.

Witamina B6 sprawia również, że mamy lepszą odporność, a kobiety w ciąży i te karmiące piersią dzielą się nią ze swoim dzieckiem, aby zapewnić mu zdrowy rozwój mózgu. Pirydoksyna wpływa także na pracę naszego serca, skurcze mięśni i ma wpływ na ciśnienie krwi. Dodatkowo łagodzi skutki uboczne przyjmowania lekarstw, wspomaga pracę nerek, zapobiega tworzeniu się kamieni nerwowych, a także dobrze radzi sobie ze zmniejszaniem bóli i sztywności w nadgarstkach i dłoniach. Jej prawidłowy poziom łagodzi też napięcie przedmiesiączkowe.

Nie można zapominać, że jej bardzo ważną rolą jest ochrona przed rozwojem miażdżycy. A utrzymywanie odpowiedniego poziomu  organizmie ma duży wpływ na leczenie zapaleń skóry, wypadanie włosów, czy zapalenie warg i języka.

Niedobór tej witaminy upośledza działanie organizmu i powoduje zmiany neurologiczne np.. przedwczesne starzenie się neuronów. Dodatkowo powoduje problemy zdrowotne ze skórą, błoną śluzową, układem krążenia. Co więcej może dawać objawy takie jak; drgawki, depresja, apatia, bezsenność, złe samopoczucie, zapalenie nerwów, brak odporności, nudności, odruchy wymiotne, objawy padaczkowe, drażliwość. To nie wszystko – zwiększa to ryzyko wystąpienia nowotworów, a u dzieci może spowodować opóźnienia umysłowe i nieprawidłowości w budowie kości.

Niedobór występuje najczęściej, gdy nasza dieta jest źle zbilansowana, gdy przyjmujemy antykoncepcję hormonalną, karmimy piersią bądź przyjmujemy leki przeciwgruźlicze. Występuje również u osób chorych na alkoholizm, nadczynność tarczycy, niewydolność serca bądź nerek.

Polecamy sięgać po naturalne źródła witaminy B6:

  • fasola
  • warzywa
  • mięso
  • jaja
  • ciecierzyca
  • tuńczyk
  • łosoś
  • całe ziarna i zboża
  • wątroba wołowa
  • mielona wołowina
  • pierś z kurczaka
  • arbuz
  • ziemniaki
  • szpinak
  • wieprzowina
  • drób
  • chleb
  • pełnoziarniste płatki zbożowe
  • fasolki sojowe
  • orzeszki ziemne
  • mleko
  • ziemniaki
  • banany
  • kasza bulgur
  • twaróg

Kilka słów o cynku

Znalezione obrazy dla zapytania cynk

Cynk jest konieczny, aby organizm dobrze funkcjonował, jego niedobór jest najczęściej efektem nieprawidłowej diety. Natomiast skutki jego zbyt małej ilości w organizmie są dotkliwie przez nas odczuwane: obniża się odporność organizmu, często chorujemy, czujemy się zmęczeni i nie mam energii do podjęcia normalnych czynności, dodatkowo zaczynamy chorować na choroby skóry, nie mamy apetytu, ciężko goją nam się rany, a dodatkowo wypadają nam włosy i łamią się paznokcie. Co więcej – zbyt mała ilość cynku w organizmie sprawia, że mamy skoki ciśnienia, kłopoty ze wzrokiem, kurzą ślepotę, bóle stawów, kolan, zaburzenia wzrostu.

Dbanie o prawidłowy poziom cynku w organizmie jest szczególnie ważne, gdy dochodzimy do zdrowia, gdy regularnie ćwiczymy, podczas ciąży, przy antykoncepcji hormonalnej, gdy często spożywamy alkohol. Powinny go również kontrolować osoby starsze.

Odpowiedni poziom cynku w organizmie sprawia, że nasza psychika lepiej pracuje; mamy mniejsze szanse, aby zachorować na schizofrenię czy depresję. Świetnie łagodzi objawy miesiączki, stresy, czy też reumatoidalnego zapalenia stawów. Korzystnie wpływa na poziom insuliny we krwi, wspomaga pracę hormonów wzrostu, płciowych i tarczycy.

Dzienne zapotrzebowanie na cynk wynosi:

  • niemowlęta do 6 miesiąca 2mg
  • niemowlęta powyżej 6miesięcy i dzieci do 3 roku 3mg
  • dzieci 4-9 lat 5 mg
  • dzieci 10-12 lat 8mg
  • dziewczęta 13-18 lat   9mg
  • kobiety od 19 lat 8mg
  • ciąża 11mg
  • laktacja 12mg
  • chłopcy 13-18 lat i mężczyźni powyżej 19 lat 11mg

Poniżej ilości cynku w 100g produktu:

  • ostrygi  16-176 mg
  • kiełki pszenicy 12,00 mg
  • ziarna sezamu 10,00 mg
  • nasiona dyni 10,00 mg
  • arbuz 10,00 mg
  • gorzka czekolada 2,40-9,6 mg
  • wątróbka cielęca 8,40-10 mg
  • orzeszki ziemne 6,6 mg
  • wątróbka wieprzowa 4,50 mg
  • orzechy brazylijskie 4,50 mg
  • jagnięcina 4,2-8,7 mg
  • pieczeń wołowa 3,76 mg
  • kasza gryczana 3,50 mg
  • migdały 3,19 mg
  • płatki owsiane 3,00 mg

Odpowiednia dieta sprawi, że nasz organizm utrzyma odpowiedni poziom cynku. Warto jednak pamiętać, co ogranicza jego wchłanianie: alkohol, mleko i produkty mleczne, cukier oraz  zbyt duża ilość błonnika.

Wszystko, co musisz wiedzieć o kwasie foliowym

Kwas foliowy, inaczej zwany witaminą B9 wszystkim kojarzy się z ciążą, ponieważ bardzo dobrze wpływa na rozwój płodu. Ma wpływ na jego wagę, bierze udział w przekazywaniu cech dziedzicznych komórek oraz zapobiega uszkodzeniom cewy nerwowej.  Stosuje się go już w okresie planowania ciąży, jak i podczas je trwania. Nie jest on syntetyzowany, dlatego należy przyjmować go wraz z pożywieniem.

Regularne spożywanie witaminy B9 doskonale wpływa na pracę mózgu, układ nerwowy i nasze samopoczucie. Usprawnia pracę wątroby, żołądka, jelit, pobudza procesy krwiotwórcze, zapobiega anemii, chroni i regeneruje tkanki. Dodatkowo obniża poziom homocysteiny, której nadmiar sprzyja udarowi oraz miażdżycy.

Tym samym kwas foliowy pozytywnie wpływa na układ nerwowy i pokarmowy, pracę mózgu oraz chroni przed anemią, nowotworami i zapobiega uszkodzeniom cewy nerwowej u płodu.

Kiedy w naszym organizmie jest za mało witaminy B9 jesteśmy zmęczeni, mamy problemy z koncentracją, jesteśmy rozdrażnieni, poddenerwowani, możemy zachorować na depresję, bezsenność. Co więcej jej brak sprzyja zaburzeniom trawienia, pracy serca, bólom głowy, a nawet przedwczesnej siwiźnie.

Warto jednak pamiętać, że nadmiar kwasu foliowego też nie jest przyjazny naszemu ciału, możemy nabawić się reakcji alergicznych, zaburzeń trawienia, a nawet doprowadzić do astmy u dziecka (w przypadku suplementacji podczas ciąży). Kobiety w ciąży nie powinny przekraczać 0,4 mg kwasu foliowego dziennie.

Zawartości kwasu foliowego w wybranych produktach spożywczych w μg /100 g produktu:

wątróbka kurza 590
wątróbka wołowa 330
soja 360
szpinak 193
szparagi 150
bób 145
brukselka 130
brokuły 119
groszek zielony 90
otręby pszenne 80
jaja kurze 65
pomarańcze 30

Kwas foliowy znajdziemy również w kapuście, kalafiorze, brukselce, szparagach, pomidorach, soi, soczewicy, burakach, orzechach, grzybach, bananach.

Gorsze wchłanianie kwasu foliowego powodują papierosy, alkohol, antykoncepcja hormonalna oraz podwyższona temperatura ciała.

Błonnik Witalny Plus Acerola i Fibregum – co to jest, co zawiera i jakie ma właściwości?

Błonnik Witalny Plus Acerola i Fibregum - babka płesznik + babka jajowata + błonnik akacjowy

Błonnik to nazwa węglowodanów, które pochodzą z roślin i nie są trawione przez człowieka. Natomiast posiadają dla niego ogromne znaczenie zdrowotne. Mix błonnika nierozpuszczalnego (nasiona babki płesznik 80% i łuski babki jajowatej 20%) i rozpuszczalnego (błonnik akacjowy) z dodatkiem Aceroli to nieocenione właściwości zdrowotne dla każdego człowieka.

Ten produkt składa się z kilku produktów, razem tworzą unikalną kompozycję, która sprawdzi się przy wielu dolegliwościach.

Błonnik akacjowy Fibregum jest doskonałym źródłem rozpuszczalnego błonnika pokarmowego (Fibregum ma wysoką rozpuszczalność w temperaturze pokojowej) gwarantujący dotarcie i oczyszczenie wszystkich zagłębień jelitowych. Dodatkowo stymuluje produkcję krótkołańcuchowych kwasów tłuszczowych. A jego  niska wartość kaloryczna – jest kolejną zaletą.  Błonnik jest również przyjazny diabetykom  – ze wzrostem otyłości i chorób dietozależnych, takich jak cukrzyca , ważne jest, aby produkty byłe bezpieczne w spożywaniu. W ulegających trawieniu węglowodanów,  Fibregum ma indeks glikemiczny (GI) praktycznie zero.  Dodatkowo poprawia posmak i zwiększa uwalnianie smaku.

Błonnik Witalny Plus Acerola i Fibregum składniki:

  • Nasiona babki płesznik oraz Łuski babki jajowatej: naturalny składnik roślinny, przyczyniający się do poprawy perystaltyki jelit i regularnych wypróżnień poprzez zmiękczanie konsystencji treści jelitowej i zwiększenia jej objętości. Pomaga utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu we krwi.
  • Błonnik akacjowy znany jest z krajów afrykańskich, gdzie używany jest od stuleciu do utrzymania zdrowych jelit oraz odpowiedniej flory bakteryjnej. W dużej mierze z powodu dostarczania odpowiedniej dawki błonnika akacjowego mieszkańcy krajów afrykańskich utrzymuję swój układ pokarmowy w bardzo dobrej kondycji zaś zachorowalność na choroby układu pokarmowego są do 40% mniejsze niż u mieszkańców krajów europejskich. Nasiona babki płesznik oraz łupina babki jajowatej poprawiają funkcje motoryczne jelit, ale nie są wstanie oczyścić jelita w ich zagłębieniach. Błonnik akacjowy jest rozpuszczalnym błonnikiem, który po rozpuszczeniu dociera do wszystkich zagłębień jelitowych skutecznie je oczyszczając.
  • Acerola (Malpighia Punicifolia) – owoce aceroli są jednym z najbogatszych źródeł naturalnej witaminy C. W 100 g owoców zawarte jest wielokrotnie więcej witaminy niż w popularnych pomarańczach i cytrynach. Zawarta w ekstrakcie z owoców aceroli witamina C:
    • wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego
    • bierze udział w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym
    • wspiera prawidłowe wytwarzanie kolagenu, aby zachować prawidłowe funkcje skóry i naczyń krwionośnych
    • wspiera prawidłowy metabolizm energetyczny organizmu
    • pomaga zmniejszyć uczucie znużenia i zmęczenia
    • zwiększa wchłanianie jonów żelaza

Błonnik Witalny Plus Acerola i Fibregum to idealne rozwiązanie dla Ciebie – naturalne, zdrowe i wygodne!

Błonnik Witalny Skład: Babka Płesznik, Babka jajowata, Acerola, Błonnik Akacjowy Fibregum

Zamień biały cukier na zdrowszy odpowiednik

Stewia Słodzik w Proszku 100 szaszetek po 1g

O szkodliwości białego cukru mówi się nieustannie od kilku lat. Wciąż jednak część z nas nie potrafi z niego zrezygnować, czy też go ograniczyć – dlatego właśnie warto sięgnąć po całkowicie bezpieczny dla naszego zdrowia zamiennik – Stewię.

Stewia to naturalny słodzik, najczęściej spotykany w formie tabletek, proszku bądź ususzonych liści. Jest, aż 35 razy słodsza od białego, tradycyjnego cukru buraczanego. To sprawia, że jest bardzo wydajna. Czy wiecie, że jedna łyżeczka odpowiada szklance normalnego cukru? Zatem do posłodzenia herbaty wystarczy tylko kropla.

Jej główną zaletą jest fakt, że nie podnosi poziomu cukru we krwi, ani nie odkłada się w postaci tkani tłuszczowej. Nie wpływa na powstanie żadnej choroby – czego nie można napisać o białym cukrze.

Stewia dodatkowo ma kilka działań prozdrowotnych – świetnie uzupełnia dietę osób chcących kontrolować ilość spożywanych kalorii oraz osób cierpiących na cukrzycę. Łyżeczka białego cukru ma mniej więcej 20 kalorii, a Stewia nie ma ich wcale. To idealne rozwiązanie dla osób lubiących słodki smak, a nielubiących negatywnych konsekwencji spożywania białego cukru. Dodatkowo redukuje nadciśnienie tętnicze, działa antybakteryjne i przeciwgrzybicznie.

Stewia nie ulega fermentacji i jest odporna na wysoką temperaturę, z powodzeniem można wykorzystywać ją przy produkcji dań i słodkości.

W 2001 roku po dokładnych badaniach jedno jest pewna – Stewia jest całkowicie bezpieczna dla ludzkiego organizmu. Wtedy właśnie zaczęła się popularność.

Najnowsze statystyki mówią, że przeciętny Polak przekracza ilość spożywanego cukru, co najmniej 10-krotnie – to sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Tłuszcz odkłada się w okolicach pośladków, ud i na brzuchu. Ale, to nie koniec! Odkłada się również na naszych narządach wewnętrznych, w tym na sercu, co może prowadzić do rozwinięcia się wielu bardzo groźny chorób, w tym do nadciśnienia, zawału serca, czy też nadmiaru cholesterolu. Stewia nie zawiera w sobie sacharozy, dlatego nie prowadzi do powstania żadnej z wyżej wymienionych chorób – dodatkowo, jako, że nie jest cukrem, nie jest również pożywką dla grasującej w jamie ustnej próchnicy.

Stewię możecie kupić w PROMOCYJNEJ CENIE w naszym sklepie KLIK

Słodzik w proszku Stevia Ekstrakt