Domowe SPA – cudowne właściwości dyni

Znalezione obrazy dla zapytania dynia maseczki

A jesień między innymi kochamy za dynię! Za pyszny dyniowy krem, konfiturę, stylowe lampiony czy aromatyczne farsze. Czas poznać dynię z zupełnie innej strony: kosmetycznej!

Maseczki z dyni

Miąższ dyni świetnie nadaje się na maseczkę do twarzy, która skutecznie oczyszcza, odżywia, nawilża i wygładza skórę. Miąższ wystarczy nałożyć na twarz na 15 – 20 minut i później zmyć go ciepłą wodą. Do podstawowej maseczki możemy dodać również olej z dyni, taką wersję szczególnie polecamy osobą z suchą skórą. Jeśli zaś do dyni dodamy odrobinę octu jabłkowego znormalizujemy wydzielanie sebum. Wykonując takie maseczki 2-3 razy w tygodniu szybko zobaczymy jak nasza cera staje się promienna, a twarz nabiera radosnego wyrazu.

Tonik z dyni

Wystarczy wycisnąć sok z dyni, dodać odrobinę wody oraz mleka roślinnego. Taki tonik skutecznie poprawia koloryt skóry.

Peeling z dyni

Pestki z dyni musisz rozgnieść albo zmielić w młynku do kawy, później należy dodać łyżkę oliwy i odżywczy peeling do ciała jest gotowy. Peelingi to skuteczny wstęp do pielęgnacji ciała i twarzy.

Kąpiel z dynią

Kiedy dodasz do kąpieli puree z dyni to stworzysz bardzo odżywczą kąpiel. Twoja skóra odzyska blask, stanie się gładka i zdrowa.

Sezonowe warzywa i owoce są bogate w wartości odżywcze, a kosmetyk przygotowany w domu jest świeży, zdrowy i ma skuteczne działanie. Warto korzystać z tego, co przynoszą nam kolejne pory roku.

 Znalezione obrazy dla zapytania dynia maseczki

Antyoksydanty – wszystko, co musisz o nich wiedzieć

Barley Grass - młoda trawa jęczmienia - chlorofil, witamina B17 letril

Czy wiecie, że WHO oszacowało, że zbyt małe spożywanie warzyw i owoców powoduje w skali ogólnoświatowej, aż 14% przypadków śmierci na raka żołądka lub jelit, aż 11% przypadków śmierci z powodu choroby niedokrwiennej serca oraz aż 9% przypadków śmierci w wyniku udaru! Dieta bogata w żywność przetworzoną, do tego zbyt mała ilość witamin, błonnika oraz składników mineralnych jest szybki sposobem na katastrofę zdrowotną.

Profesor Jan Oszmiański z Wydziału Nauk o Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu twierdzi, że gdybyśmy zaczęli spożywać większą ilość owoców, warzyw oraz soków z nich otrzymanych moglibyśmy zapobiec 19 proc. nowotworów układu trawiennego, 31 proc. przypadkom choroby niedokrwiennej serca oraz 11 proc. zawałów serca. W warzywach i owocach znajdują się również bardzo cenne przeciwutleniacze – antyoksydanty – antyutleniacze, czyli związki, które przeciwdziałają procesom utleniania. Utlenianie to proces, dzięki któremu istnieje życie na ziemi, jednak jego efektem ubocznym jest powstawania wolnych rodników tlenowych, cząsteczek z jednym wolnym elektorem. Te cząsteczki są niebezpieczne, ponieważ niszczą błony komórkowe, mogą uszkadzać DNA i TNA. Organizm walczy z wolnymi rodnikami dzięki antyoksydantom, które przyjmujemy wraz z pożywieniem. Dlatego tak ważne jest, aby dostarczać organizmowi jedzenie, które pozwala na wytwarzanie przeciwutleniaczy.

Astaksantyna, koenzym q10, kwas hialuronowy, witamina d3

Sami również zabijamy w naszym organizmie tak potrzebne antyutleniacze, między innymi stresując się, przechodząc chorobę, przebywając w zadymionych pomieszczeniach, spożywając żywność wysoko przetworzoną, czy też oddychając zanieczyszczonym powietrzem.

Najważniejsze antyoksydanty to: witamina A, E,C, beta- karoten, likopen, polifenole, flawonoidy, resweratrol i inne związki roślinne.

Dlatego tak ważne jest spożywanie warzyw oraz owoców, redukujemy wtedy ryzyko zachorowania na nowotwory, choroby układu sercowo-naczyniowego, a także na takie choroby jak: zapalenie wątroby, obniżenie odporności, opryszczka, cukrzyca, zaburzenia cyklu menstruacyjnego, obrzęk, zapalnie jamy ustnej, hemoroidy, wrzody skóry, alergii, , katarakty, jaskry, zwyrodnienia plamki żółtej, różyczki, kurzej ślepoty, wrzodów żołądka, retynopatii oraz wielu innych.

Produkty, które są najlepszym źródłem antyoksydantów to warzywa, owoce – soki z nich wytwarzane, produkty zbożowe, niesolone orzechy, migdały, świeży imbir, czarne porzeczki, truskawki, jeżyny, maliny, granaty, pomarańcze, śliwki, ananasy, grejpfruty, morele, aronie, żurawina, jabłka, czerwona kapusta, papryka, szpinak, fasola, brokuły, pomidory, zielony groszek. Przetwarzanie tych produktów – gotowanie, smażenie, podgrzewanie w mikrofali obniża znacząco ilość przeciwutleniaczy – dlatego najlepiej spożywać je bez obróbki termicznej.

Doskonałym uzupełnieniem diety będą również suplementy diety zawierające dużą ilość przeciwutleniaczy. W swojej ofercie posiadamy dużą bazę naturalnych suplementów diety: http://www.sanavita.com.pl/13-antyoksydanty

Chyawanprash ayurwedyjska mieszanka 49 ziół

Jak poprawnie przechowywać warzywa i owoce?

Znalezione obrazy dla zapytania warzywa i owoce

Chociaż wysyp letnich warzyw i owoców dobiega końca – to przecież jesień niesie ze sobą równe pyszności: dynię, grzyby, jabłka, gruszki, patisony, chrzan, śliwki, kasztany, paprykę, cebulę, fasolę szparagową i wiele, wiele innych. Dlatego poprawny sposób ich przechowywania to wiedza z której można korzystać przez cały rok!

  • Pamiętaj, aby myć produkty dopiero przed spożyciem – nie wcześniej.
  • Czosnek przechowuj w chłodnym i ciemnym miejscu.
  • Warzywa liściaste należy trzymać w lodówce – warto położyć je na ręczniku, aby ten zbierał nadmiar wilgoci.
  • Nigdy nie zamykaj warzyw w szczelnych plastikowych pojemnikach czy woreczkach – one potrzebują dostępu do powietrza.
  • W lodówce przeznacz jedną półkę na warzywa, a drugą na owoce. Niech nie leżą obok siebie, ponieważ wytwarzane przez owoce gazy przyspieszają dojrzewanie warzyw. Wyjątkiem jest awokado i banany.
  • Jeżeli chcesz, aby banany szybciej dojrzały połóż je w towarzystwie jabłek lub melonów.
  • Aby, przyspieszyć dojrzewanie awokado wystarczy owinąć je w szary papier.
  • Z najpopularniejszych warzyw, w lodówce należy trzymać: cukinię, bakłażany, brokuły, seler, kalafior.
  • Wszystkie owoce jagodowe należy trzymać w lodówce.
  • Pomidory trzymane w lodówce tracą jędrność, znacznie lepiej trzymać je na zewnątrz.
  • Wszystkie owoce cytrusowe również należy trzymać poza lodówką.
  • Aby, jak najdłużej cieszyć się świeżością warzyw korzennych, przed włożeniem do lodówki wystarczy, że odetniesz im ogonek.
  • Ziemniaki trzymaj z dala od cebuli, najlepiej w ciemnym i chłodnym pomieszczeniu.
  • Cebulę natomiast przechowuj w temperaturze pokojowej, bez dostępu do słońca.

A jakie patenty Wy znacie? Czekamy na Wasze komentarze.

Kurkuma – przyprawa, która leczy

Łodyga kurkumy przypomina imbir, rośnie dziko w Indiach, a uprawiana jest w krajach o tropikalnym klimacie – Chiny, Madagaskar, Malezja, Jawa. Stosowana jest od 4 000 lat kosmetyce ajurwedyjskiej. Dzisiaj kurkuma jest ceniona nie tylko za jej wyjątkowy smak, ale i zróżnicowane zastosowanie.

Kiedyś kurkumę stosowano do barwienia tkanin – kto z Was skusiłby się na to dziś? W Indiach uważana jest za talizman szczęścia i sadzi się ją na polu ryżowym, aby plony stały się obfite. Również w Indiach smaruje się nią czoło dziecka zaraz po urodzeniu, aby zapewnić mu szczęście.

W kosmetyce na całym świecie stosuje się ją jako barwnik do szminek, podkładów do twarzy oraz płukanek do włosów. Maseczka z kurkumy ma doskonałe właściwości antybakteryjne dlatego poleca się ją dla cery trądzikowej i tłustej. Sam olejek z kurkumy dodawany jest do orientalnych perfum.

Jednak główny składnik kurkumy – kurkumina to polifenolowy przeciwutleniacz, który ma szerokie właściwości lecznicze. W kurkumie znajdziemy również: wapń, żelazo, potas, fosfor, cynk, miedź, skrobię, błonnik, białko oraz tłuszcz.

Regularne spożywanie kurkumy wzmacnia odporność, ma działanie antynowotworowe, przeciwzapalne, przeciwutleniające, reguluje problemy trawienne, dobrze wpływa na działanie mózgu, serca, oczu, obniża poziom cukru i cholesterolu. Dodatkowo działa przeciwzakrzepowo.

Stosuje się ją profilaktycznie oraz leczniczo w przypadku raka skóry, płuc, jamy ustnej, przełyku, wątroby, trzustki, jelita cienkiego, okrężnicy, prostaty, raka piersi, pęcherza moczowe, szyjki macicy oraz chłoniaka.

Istnieją badania, które sugerują, że kurkuma może powstrzymać raka mózgu-glejaka oraz może przeciwdziałać takim chorobom jak: Parkinson, depresja i  Alzhaimer.

Istnieje również szereg dodatkowych właściwości leczniczych: wspomaga działanie enzymów trzustkowych, zapobiega wzdęciom, chroni przed bakterią Helicobacter pylori, podnosi odporność, zmniejsza ryzyko chorób serca i przeciwdziała miażdżycy, reguluje cykle miesiączkowe, hamuje reumatoidalne zapalenie stawów.

Jak często sięgacie po kurkumę?

Chwilo trwaj! Lato w sercu, kuchni i na talerzu

Nie sposób nie kochać lata – słońce, zjawiskowo pachnące kwiaty, czas urlopów i do tego niesamowicie soczyste, pełne witamin sezonowe warzywa i owoce. Sama temperatura za oknem zachęca do lekkiego jedzenia, a właśnie takie sezonowe pyszności są teraz bardzo tanie. Zresztą – teraz mamy bardzo dobry czas, aby wprowadzić zdrowe nawyki do swojego codziennego żywienia. Przedstawimy Wam nasz ulubiony, bardzo zdrowy i smaczny plan dnia.

Zamiast kawy sięgamy po shake’a – zawsze na bazie banana i mleka migdałowego. Reszta składników jest zależna od tego, co najsmakowiciej wyglądało na osiedlowym warzywniaku – truskawki, maliny, wiśnie, porzeczki, borówki, jagody.

Drugie śniadanie jemy w pracy – dlatego musi być szybkie i treściwe. Garść kaszy owsianej gotujemy według przepisu na opakowaniu. Cukinię kroimy w grubą kostkę i podsmażamy na suchej patelni do miękkości. Gdy cukinia będzie gotowa dodajemy trzy pomidory pokrojone na duże kawałki i podlewamy oliwą z ulubionymi przyprawami. Do tego dodajemy świeżą natkę pietruszki i ugotowaną kaszę. Pysznie smakuje posypane prażonym słonecznikiem. (Co ważniejsze – taka kasza świetnie smakuje również na zimno!)

Trzy godziny później – jeszcze w pracy, odgrzewamy przygotowane dzień wcześniej cukiniowe lasagne. Dorodną cukinię wystarczy pokroić na tarce do sera w długie płaty. Pomiędzy płaty cukinii układamy ulubione pesto, mielone oliwki, sos pomidorowy bądź inne ulubione warzywa. I już! Również można jeść na zimno.

Już w domu raczymy się pysznym chłodnikiem prosto z Hiszpanii! Idealnie sprawdza się w upalne dni. Wystarczy zblendować surowe warzywa i doprawić do smaku. Nasze ulubione połączenie to pomidory, cebula, papryka, czosnek i oliwa. Na większy głód można dodać szynkę bądź jajka :)

Taki zdrowy i pełen witamin dzień sprawia, że możemy w pełni korzystać z lata – bez uczucia ciężkości i dolegliwości ze strony układu pokarmowego. A jak wygląda Wasze letnie menu?